W tym okresie nie będą przyjmowane wnioski o jego wydanie, nie będzie też możliwości odbioru dokumentów.
– W związku z wejściem w życie nowej ustawy o dokumentach paszportowych i uruchomieniem Rejestru Dokumentów Paszportowych, od 8 listopada, godz. 14:00, do 13 listopada organy paszportowe nie będą przyjmować wniosków o wydanie paszportu. W tym okresie, nie będzie także możliwości odbioru dokumentów – wyjaśniają pracownicy urzędu wojewódzkiego i dodają:
– Prosimy o uwzględnienie powyższej informacji w swoich planach wyjazdowych i zaplanowanie wizyty w urzędzie, najpóźniej 8 listopada 2022 r. do godz. 14:00. Wznowienie przyjmowania wniosków i wydawania dokumentów nastąpi 14 listopada 2022 r.
Dodajmy, że w tym okresie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, organy paszportowe będą mogły wydawać wyłącznie paszporty tymczasowe.
Źródło: Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznania