Ujęcia pozbawionego zieleni placu pojawiły się w niedzielnym programie informacyjnym telewizji Polsat.
W niedzielnych „Wydarzeniach” – programie informacyjnym emitowanym w telewizji Polsat – pojawił się w niedzielę materiał autorstwa Michała Kwiatkowskiego o betonozie w polskich miastach, czyli trendzie zamieniania zielonych placów w betonowe pustynie.
Pretekstem do felietonu była zakończona niedawno przebudowa rynku w Bartoszycach – mieście powiatowym w województwie warmińsko-mazurskim. Został on pozbawiony zieleni i zabetonowany. Jego nowy wygląd budzi emocje – padają oskarżenia pod adresem autorki projektu, która tłumaczy swój zamysł powrotem do tradycji.
Betonowanie zielonych niegdyś rynków to ogólnopolski trend, funkcjonujący już od kilkunastu lat. Jako przykładową ilustrację takich działań, w materiale pokazano zdjęcia sprzed i po rewitalizacji wągrowieckiego rynku, który w 2008 roku – za czasów burmistrza Stanisława Wilczyńskiego – został właśnie szczelnie zabetonowany.
Tymczasem drzewa w mieście działają jak klimatyzatory – jedno duże i rozłożyste jest w stanie uwolnić w ciągu doby nawet do 400 litrów wody. Do tego zieleń w upały nagrzewa się znacznie mniej niż beton czy asfalt. Wobec ocieplenia klimatu i coraz bardziej uciążliwych upałów, ma to niebagatelne znaczenie dla komfortu życia w mieście.
Cały wyemitowany materiał możesz zobaczyć TUTAJ
Źródło: Polsat News