Okno na Wągrowiec
Edukacja Wiadomości

Nasza młodzież właśnie wróciła z Grecji. „To była niezapomniana przygoda!” [FOTO]

2 kwietnia 2024 roku stał się datą, którą 30 uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Wągrowcu wraz z pięcioma opiekunami zapamięta na długo...

Tego dnia, w ramach programu Erasmus+, wyruszyliśmy w ekscytującą podróż do Grecji. Przygotowania trwały od miesięcy, a emocje sięgały zenitu, zwłaszcza wśród tych, którzy po raz pierwszy mieli lecieć samolotem. Nasza przygoda rozpoczęła się od podróży autokarem na lotnisko Ławica w Poznaniu. Lot Lufthansą do Monachium minął szybko i bezproblemowo, a po krótkiej przerwie kontynuowaliśmy podróż do Aten. Na miejscu czekał już na nas autokar, który zawiózł nas do hotelu w centrum stolicy Grecji.

Kolejny dzień rozpoczął się przejazdem przez Ateny, mieliśmy okazję podziwiać zabytki i pomniki, które ożyły dzięki opowieściom naszych opiekunów. Największe wrażenie zrobił na nas jednak Akropol. Akropol w Atenach to magiczne miejsce. Spacerując po Akropolu, mogliśmy niemal poczuć ducha historii. Marmurowe kolumny, które wznoszą się majestatycznie ku niebu, przypominają o potędze i kunszcie starożytnych Greków.

Po zwiedzaniu Akropolu przespacerowaliśmy się do centrum Aten, a następnie udaliśmy się pod Parlament, by obejrzeć uroczystą zmianę warty. To spektakularne widowisko, pełne ceremonii i precyzyjnych ruchów, stanowiło niezapomniany punkt naszego pobytu w stolicy. Ruszyliśmy autokarem do kolejnego miejsca naszego pobytu. Trasa prowadziła przez malownicze tereny, mijaliśmy góry, morze i urocze greckie miasteczka. Zatrzymaliśmy się przy Kanale Korynckim, gdzie spacerowaliśmy po moście nad tą imponującą wodną arterią.

Naszym celem była miejscowość Poulithra, gdzie zamieszkaliśmy w przepięknym hotelu. Następnego dnia odwiedziliśmy pobliskie Leonidio, gdzie w Centrum Kultury przywitali nas uczniowie i nauczyciele ze szkoły partnerskiej oraz przedstawiciele lokalnych władz. Prezentacje obu szkół, poparte slajdami i filmami, umożliwiły nam lepsze poznanie naszych greckich przyjaciół. Przez kolejne dni braliśmy udział w zajęciach w greckiej szkole, gdzie doskonaliliśmy język angielski, poznawaliśmy podstawy języka greckiego oraz tajniki eko upraw oraz doskonaliliśmy nasze kompetencje miękkie. Po południu realizowaliśmy różne projekty wraz z uczniami partnerskiej szkoły oraz zwiedzaliśmy miejscowe muzea i mieliśmy zajęcia sportowe. W dniu wolnym od szkoły udaliśmy się na całodniową wycieczkę do miasteczka w skale Monemvasia, którego położenie na półwyspie, budowle oraz historia zrobiły na wszystkich duże wrażenie. Następnego dnia zwiedziliśmy klasztor w górach. Cała droga była bardzo kręta, ale widoki niezapomniane, zapierające dech w piersiach.

Podczas całego pobytu mieliśmy wielokrotnie okazję kąpać się w morzu i w basenie przy hotelu, poznać tamtejsze specjały, które spożywaliśmy na śniadania, obiady i kolacje oraz poznać trochę język grecki – podstawowe słówka i zwroty. Właściciele hotelu i obsługa traktowali nas jak najlepszą rodzinę. Trudno było nam się pożegnać, każdy chciałby tam jeszcze wrócić. W drodze powrotnej do Aten zwiedziliśmy Mykeny – grób Agamemnona oraz muzeum. Po zakwaterowaniu i kolacji, w tym samym hotelu, co na początku podróży, przespacerowaliśmy się jeszcze raz po starożytnej stolicy, tym razem wieczorem. Następnego dnia, 14 kwietnia 2024 roku wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Wszyscy wrócili zadowoleni, pełni niezapomnianych wrażeń i nowych znajomości. Każdy był z siebie dumny, że rozwinął swoje umiejętności językowe. Niektórym nawet udało się pokonać długoletni strach i barierę komunikacji w obcym języku. W równym stopniu jesteśmy zadowoleni z rozwiniętych kompetencji kulturowych, społecznych i osobistych dzięki współpracy z rówieśnikami ze szkoły partnerskiej. Uczestnicy Erasmusa+ stali się bardziej pewni siebie, niezależni i odpowiedzialni, mają lepsze wyobrażenie o swoich celach w życiu osobistym i zawodowym, dowiedzieli się więcej o kwestiach związanych ze środowiskiem, klimatem i zrównoważonym rozwojem, zmienili nawyki na bardziej ekologiczne i lepiej rozumieją różnorodność w swoim społeczeństwie. Dzięki codziennym relacjom, które zamieszczali w języku angielskim, dowiedzieli się więcej o nowych i przydatnych sposobach zastosowania technologii cyfrowej i wykorzystują ją w swojej nauce lub pracy. Nauczyciele – opiekunowie młodzieży poszerzyli bazę materiałów edukacyjnych w oparciu o rezultaty wypracowane ze szkołą partnerską.

Źródło: ZSP nr2 w Wągrowcu, relacja własna

Czytaj także

Urząd wciąż szuka specjalisty ds. bezpieczeństwa

Krzysztof Czapul

Rozstrzygnięto dwa konkursy. Nowi pracownicy w urzędzie miejskim w Wągrowcu

Krzysztof Czapul

Co z plażą miejską? Władze Wągrowca WYJAŚNIAJĄ i przedstawiają PLAN PRAC [MAPA]

Redakcja