Okno na Wągrowiec
Gorący temat Społeczeństwo Wiadomości Wydarzenia

WYCIEKŁY DANE OSOBOWE! Sprawdź, czy twoje są bezpieczne!

zyczenia wielkanoc powiat

INFORMACJA POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW W WĄGROWCU W ZWIĄZKU Z WYCIEKIEM DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW FORTUM MARKETING AND SALES POLSKA S.A.

Firma Fortum Marketing and Sales Polska S.A. na swojej stronie internetowej informuje, że w ubiegłym tygodniu doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych 137 tysięcy klientów Fortum Marketing and Sales Polska S.A. Dane dotyczą zawartych umów sprzedaży energii elektrycznej i paliwa gazowego. Obejmują one m.in. imię, nazwisko, adres, numer telefonu, PESEL i numer dowodu osobistego. Dostęp do danych został niezwłocznie zablokowany i rozpoczęliśmy wewnętrzne dochodzenie. O wycieku powiadomiony został Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Firma w ciągu 24 godzin zablokowała dostęp do ww. danych. Niestety istnieje prawdopodobieństwo wykorzystania tej bazy przez osoby, które nie będą miały dobrych zamiarów.

Aby zweryfikować dokładnie, czy Państwa dane zostały narażone i  jakich kategorii danych osobowych ewentualny wyciek dotyczy, Fortum zaprasza do kontaktu z konsultantami pod specjalnym numerem telefonu 690 678 130, który dedykowany jest klientom, którzy chcą uzyskać informacje w sprawie naruszenia bezpieczeństwa danych lub pod numerem infolinii 122 100 000. Zapytania można także składać poprzez formularz kontaktowy na stronie www.fortum.pl.

Firma na swojej stronie internetowej zawarła również listę działań, które klienci mogą podjąć w celu wyeliminowania potencjalnych skutków wycieku danych osobowych, tj.:

unieważnienie dowodu osobistego na obywatel.gov.pl i wyrobienie nowego;

zastrzeżenie dokumentów za pośrednictwem Państwa banku;

zastrzeżenie nr PESEL na bezpiecznypesel.pl;

złożenie zapytań weryfikacyjnych w bankach;

ustawienie alertów (w BIK i BIG) o wykorzystaniu Państwa danych – usługi płatne;

pobranie raportów z baz informacji kredytowych.

 Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: https://www.fortum.pl/dla-domu/strefa-klienta/obsluga-klienta-prad-i-gaz/baza-wiedzy/pytania-dotyczace-umowy

Czytaj także

W przyszłym tygodniu rusza u nas kwalifikacja wojskowa

Redakcja

WAŻNE: Wiemy, gdzie dziś i w najbliższych dniach nie będzie u nas prądu [WYKAZ]

Redakcja

GARNETZ NA PONIEDZIAŁEK, czyli… potrzeba nam dialogu i świeżej krwi w samorządach!

Krzysztof Garnetz