Okno na Wągrowiec

Gospodarka Komunikacja Samorząd i polityka Wiadomości

TU BĘDZIE OBWODNICA: Znany jest ostateczny PRZEBIEG V ETAPU

Droga rozpocznie się przed Durowem.

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich, który będzie budował kolejny, piąty już, etap wągrowieckiej obwodnicy, wybrał ostateczny wariant przebiegu tej drogi. Z trzech koncepcji przygotowanych na zlecenie wągrowieckiego magistratu przez Pracownię Projektową ARCHIDROG z Poznania wielkopolscy drogowcy zdecydowali się na wariant I.

Z przygotowanego opracowania wynika, że ostatni odcinek obwodnicy Wągrowca ma być drogą jednojezdniową, składającą się z dwóch pasów o szerokości po 3,5 metra każdy, z przylegającą do niej ścieżką pieszo-rowerową o szerokości 2,5 metra.

Wybrany wariant I – długość trasy 1,987 km (niebieski – wybrany do realizacji). Rozpoczyna się w Durowie, w okolicy skrzyżowania z drogą gruntową w kierunku Bukowca i dochodzi do ronda kaliskiego w Wągrowcu.

Początek trasy został określony na dowiązaniu do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 190 przed obszarem miasta Wągrowiec w sąsiedztwie linii energetycznej, gdzie projektowane jest skrzyżowanie typu rondo, natomiast koniec trasy zlokalizowano na dowiązaniu do istniejącego skrzyżowania typu rondo z istniejącą obwodnicą Wągrowca (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 241 i drogą gminną nr 228560P). Na całym odcinku wzdłuż projektowanej obwodnicy przewidziano budowę ścieżki pieszo-rowerowej.

Wariant I – wybrany do realizacji.

Poniżej prezentujemy pozostałe dwa przygotowane warianty:

Wariant II – długość trasy 1,693 km (jasnobrązowy – odrzucony). Miał się rozpoczynać w Durowie, w okolicy grobowca rodziny Keglów i dochodzić do ronda kaliskiego w Wągrowcu.

Początek trasy został określony na dowiązaniu do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 190 przed wlotem do miasta Wągrowiec za osiedlem Durowo, gdzie projektowane jest skrzyżowanie typu rondo, natomiast koniec trasy, podobnie jak w wariancie I, zlokalizowano na dowiązaniu do istniejącego skrzyżowania typu rondo z istniejącą obwodnicą Wągrowca (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 241 i drogą gminną nr 228560P). Na całym odcinku wzdłuż projektowanej obwodnicy przewidziano budowę ścieżki pieszo-rowerowej.

Wariant II – odrzucony.

Wariant III – długość trasy 1,543 km (zielony – odrzucony). Miał się rozpoczynać między Durowem a OSiR-em i dochodzić do ronda kaliskiego w Wągrowcu.

Początek trasy został określony na dowiązaniu do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 190 bezpośrednio przed obszarem zabudowanym miasta Wągrowiec, gdzie projektowane jest skrzyżowanie typu rondo, natomiast koniec trasy, podobnie jak w wariancie I i I,I zlokalizowano na dowiązaniu do istniejącego skrzyżowania typu rondo z istniejącą obwodnicą Wągrowca (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 241 i drogą gminną nr 228560P). Na całym odcinku wzdłuż projektowanej obwodnicy przewidziano budowę ścieżki pieszo-rowerowej.

Wariant III – odrzucony.

W dalszym etapie Pracownia ARCHIDROG podejmie wynikające z umowy działania związane z uzyskaniem decyzji środowiskowej – przewiduje się, że potrwa to do 30 listopada 2021 roku.

Źródło: Urząd Miejski w Wągrowcu
Zdjęcie główne Google Street View

Czytaj także

COVID-19: Zmarły dwie osoby z powiatu. Dwucyfrowa liczba nowych zakażeń [RAPORT DZIENNY]

Remigiusz Priebe

MIASTO SPRZEDAJE ATRAKCYJNĄ DZIAŁKĘ: Ponad 4 hektary do wzięcia za niemal 2 miliony złotych [ZDJĘCIA]

Remigiusz Priebe

ALE TEMAT! ŻUBR pojawił się w naszej okolicy [ZDJĘCIA]

Krzysztof Czapul