To pierwszy polski pojazd szynowy, który posiada zarówno napęd elektryczny, jak i spalinowy. Jest bardziej przyjazny środowisku i pojedzie szybciej niż zwykły szynobus.
– Pozwala on na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu. We wtorek, 8 sierpnia, pojazd został oficjalnie włączony do składu pociągów Kolei Wielkopolskich – tłumaczą pracownicy KW, a Marek Nitkowski, prezes zarządu spółki Koleje Wielkopolskie dodaje:
– Zastosowanie innowacyjnej technologii sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu znacznie wzrasta. W zależności od potrzeb, pojazdy hybrydowe będą mogły obsługiwać wszystkie siedemnaście odcinków linii, po których kursują nasze pociągi.
To oznacza, że ten hybrydowy szynobus pojawi się także na trasie Poznań – Wągrowiec. To dobra wiadomość, bo do tej pory jeździł tam skład z silnikiem, który rozwijał maksymalną prędkość 120 km/h.
Pracownicy KW wyjaśniają, że teraz pociąg będzie mógł jeździć z prędkością 160 km/h. Co ważne, będzie też bardziej przyjazny środowisku.
Źródło: Koleje Wielkopolskie