Okno na Wągrowiec
baner-pellet
Gorący temat Gospodarka Społeczeństwo Wiadomości

Firma SHEIN odpowiada na raport Federacji Konsumentów ws. szkodliwości ich produktów

Wracamy do tematu.

Federacja Konsumentów opublikowała raport dotyczący bezpieczeństwa produktów kupowanych na popularnych azjatyckich platformach sprzedażowych. Według niego, wyniki badań laboratoryjnych wykazały, że ponad połowa przebadanych losowo ubrań, butów i biżuterii zawierała szkodliwe metale ciężkie (m.in. ołów, nikiel, chrom, kobalt) w stężeniach przekraczających dopuszczalne normy. Oznacza to, że te produkty te mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia konsumentów.

 Dzisiaj w tej sprawie zwróciła się do nas firma Shein, odnosząc się do tego raportu.

OŚWIADCZENIE SHEIN W SPRAWIE TESTÓW WYKONANYCH PRZEZ FEDERACJĘ KONSUMENTÓW

Bezpieczeństwo polskich konsumentów oraz zapewnienie im możliwości dokonywania zakupów w duchu pełnego zaufania do oferowanych produktów stanowi dla nas najwyższy priorytet. Wszyscy dostawcy SHEIN są zobowiązani do przestrzegania rygorystycznych zasad kontroli bezpieczeństwa oraz polityk zgodnych z europejskimi i międzynarodowymi standardami. Współpracujemy ściśle z wiodącymi niezależnymi jednostkami testującymi w celu weryfikacji zgodności. Tylko w 2024 roku przeprowadziliśmy ponad 2 miliony testów bezpieczeństwa produktów, a w bieżącym roku planujemy zainwestować dodatkowo 15 milionów USD w dalsze wzmocnienie naszych systemów testowania i zgodności.

Wszelkie zarzuty dotyczące niezgodności traktujemy z najwyższą uwagą. Po otrzymaniu informacji o wynikach badań opublikowanych przez Federację Konsumentów, niezwłocznie usunęliśmy wskazane produkty – jak również wszystkie podobne artykuły – z globalnej oferty sprzedażowej, zgodnie z naszymi procedurami bezpieczeństwa opartymi na zasadzie szczególnej ostrożności. Cztery z pięciu wskazanych produktów pochodziły od zewnętrznych sprzedawców działających na platformie SHEIN Marketplace. Piąty to kostium kąpielowy marki SHEIN posiadający zapięcie w formie łańcuszka, w którym – według raportu – miał znajdować się składnik niespełniający norm.

Uważamy, że przedstawianie kwestii bezpieczeństwa produktów jako problemu dotyczącego wyłącznie azjatyckich platform jest mylące i niekonstruktywne. Jest to wyzwanie o charakterze branżowym, z którym mierzą się wszystkie duże platformy internetowe. Skuteczne przeciwdziałanie wymaga współpracy oraz wspólnej odpowiedzialności w całym sektorze. Co więcej, identyczne produkty jak te wskazane przez Federację Konsumentów są obecnie dostępne dla polskich konsumentów również na innych dużych, krajowych platformach sprzedażowych, niezwiązanych z Azją.

SHEIN pozostaje w pełni zaangażowany w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa produktów dla polskich konsumentów oraz klientów na całym świecie. Nasze ciągłe inwestycje w testy i zgodność produktów są dowodem realizacji tego zobowiązania. Apelujemy do Federacji Konsumentów o współpracę ze wszystkimi interesariuszami branżowymi w sposób konstruktywny i ponad podziałami, aby wspólnie zadbać o to, by zakupy online w Polsce były bezpieczne oraz budziły zaufanie.

O SHEIN

SHEIN to globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, oferujący odzież i produkty marki SHEIN od globalnej sieci dostawców, a wszystko to w przystępnych cenach. Z siedzibą w Singapurze, SHEIN pozostaje zaangażowany w zapewnienie wszystkim dostępu do piękna mody, promując wiodącą w branży metodologię produkcji na żądanie dla inteligentniejszego, gotowego na przyszłość przemysłu. Aby dowiedzieć się więcej o SHEIN, odwiedź www.sheingroup.com.

Czytaj także

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu ostrzega przed azjatyckimi platformami sprzedażowymi

Redakcja

Nocami i nad ranem wciąż mogą u nas występować przymrozki

Redakcja

IMGW OSTRZEGA: W najbliższe NOCE czekają nas jeszcze PRZYMROZKI

Redakcja