GMINA SKOKI: Kupili kruszywo, będą utwardzać gminne drogi

Co, gdzie i za ile będą robić na gminnych drogach południa naszego powiatu.

W wyniku przetargu zakupiono już kruszywo z recyklingu do remontu nawierzchni gruntowych w ilości 2.000 ton. Na ogłoszony przetarg wpłynęły 3 oferty. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo EKO- ZEC z Poznania (46,74 zł brutto za tonę kruszywa łącznie z usługą transportu do Skoków).

Pierwsze dostawy kruszywa do Skoków już nastąpiły. Cała partia kruszywa ma zostać dostarczona do końca marca.

Kolejny przetarg wyłonił wykonawcę świadczącego usługę załadunku, transportu i rozgarnięcia kruszywa na wskazane do remontu odcinki dróg gminnych. Usługę świadczy firma KRECIK ze Skoków, która złożyła najtańszą ofertę.

Wykonawca wycenił transport 1 tony kruszywa na wskazane odcinki dróg samochodem ciężarowym o ładowności ok. 26 ton za kwotę 5,66 zł, a samochodem o ładowności ok. 12 ton za kwotę 8,61 zł. Natomiast usługę pracy koparko-ładowarką przy załadunku i rozgarnięciu kruszywa wyceniono na 79,95 zł/godz. W przetargu uczestniczyły 4 firmy.

Złożone oferty przetargowe na zakup kruszywa oraz wykonanie usługi jego załadunku, transportu i rozgarnięcia nie odbiegają cenowo od złożonych ofert w latach ubiegłych.

W celu wyrównania nawierzchni dróg gruntowych, po okresie eksploatacyjnym, ogłoszono przetarg na wykonanie tej usługi. Na to zadanie wpłynęła tylko jedna oferta od firmy DROG – TRANS z Łazisk.  Usłudze równania i wałowania dróg zostaną poddane praktycznie wszystkie nawierzchnie gruntowe dróg, prowadzące do nieruchomości zabudowanych o łącznej długości ok. 100 km. Przedmiotem zamówienia nie są objęte natomiast odcinki dróg dojazdowych do gruntów rolnych.

Usługa ta w porównaniu do ubiegłego roku podrożała – w 2019 roku za wyrównanie i uwałowanie 1 m2 nawierzchni gruntowej zapłacono 0,09 zł, a w bieżącym roku już 0,14 zł/m2. Łączna wartość usługi, przeprowadzonej w sezonie wiosennym to kwota 62.244 zł. Rozpoczęcie prac planowane jest na koniec miesiąca marca, jeżeli warunki pogodowe umożliwią jej przeprowadzenie (wystąpi właściwa wilgotność podłoża).

Przed rozpoczęciem prac na terenie każdego sołectwa, wykonawca zgłosi się do sołtysa, celem uściślenia zakresu robót. Po zakończeniu prac ponownie przybędzie, celem uzyskania potwierdzenia  właściwego wykonania usługi.

W tym roku zmniejszeniu uległa natomiast cena za wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych. W 2019 roku za wykonanie remontu jednego metra kwadratowego nawierzchni drogowej płacono 87,33 zł brutto. W 2020 oferta firmy WBR – SERWIS z miejscowości Pakszyn została wyceniona na kwotę 79,95 zł/ m2.

W ramach naprawy bitumicznej nawierzchni drogowej wykonawca musi wykonać otwór o regularnej krawędzi poprzez jego nacięcie lub sfrezowanie. Następnie należy go pogłębić i oczyścić oraz ułożyć masę na gorąco i uwałować lub mechanicznie zagęścić. Rozpoczęcie prac remontowych nastąpi niezwłocznie po ustąpieniu opadów deszczu i będzie kontynuowane w ciągu roku, jeżeli wystąpią ubytki w nawierzchniach bitumicznych dróg gminnych. W postępowaniu przetargowym uczestniczyły dwie firmy.

Źródło: Gmina-Skoki.pl

Related posts

KOBIETY: Będzie u nas BEZPŁATNA mammografia [ZAPOWIEDŹ]

W tajemnicy przed żoną chciał wyjść do sklepu. Nadział się na płot. Potrzebna była pomoc strażaków! [FOTO]

OSTATNIE POŻEGNANIE: Odeszła od nas Marianna Marczyk