Piotr Rachwalski ocenia nasz dworzec PKP i nie tylko. Przeczytajcie, jakie dostrzega u nas mankamenty, a co chwali.
Pochodzący z Wągrowca Piotr Rachwalski to w latach 90-tych jeden z najmłodszych radnych w Polsce. Pasjonat kolei. Był między innymi szefem Kolei Dolnośląskich, prezesem spółki Aqua-Zdrój w Wałbrzychu, a od kilku miesięcy jest prezesem PKS w Słupsku.
Często zabiera publicznie głos w sprawach komunikacji, właśnie przypomniał, że minęły dokładnie dwa lata od czasu, gdy wągrowiecki dworzec PKP został uznany „DWORCEM ROKU”. A przy tej okazji podzielił się kilkoma refleksjami:
Minęły właśnie dwa lata od otrzymania przez dworzec w Wągrowcu tytułu dworca roku. Mimo mankamentów, uważam że w pełni zasłużenie. Najlepiej przyjechać i samemu ocenić, bo ja jestem nieobiektywny: to dworzec, z którego wyjechałem w świat (choć wtedy wyglądał gorzej).
Cała przebudowa centrum Wągrowca pod nowe centrum komunikacyjne wraz z ułatwionym dojazdem i dojściem od każdej strony, parkingami etc. to myślę jedna z bardziej spektakularnych rewitalizacji terenów po kolejowych w Polsce powiatowej. Jak już pisałem: zastrzeżenia mam (brak ramp, ew. wejść na peron z drugiej strony, przydałby się też jakiś kiosk lub sklepik oraz windy lub rampy z tunelu od strony osiedla, denerwują też wielkie drzwi i brak możliwości kupna biletów IC ale to drobiazgi).
Zapraszam do Wągrowca zwłaszcza latem. Jest na co popatrzeć i co pozwiedzać – zabytki, jedyne w Europie skrzyżowanie rzek (ostrzegam, może rozczarować) 3 jeziora w samym mieście a jak komuś braknie to polecam jazdę np. do Kobylca lub Gołańczy.
Niestety, dobra oferta kolejowa (nawet bardzo dobra jak na linię spalinową – dwa razy lepsza od najlepszych w niektórych województwach na liniach głównych) – jest tylko na linii do Poznania. Komunikacja miejska darmowa i z nowym taborem, ale słabą i pogmatwaną ofertą niestety odstaje. Całkowita słabość to PKS Piła obsługujący Wągrowiec (tylko w dni nauki szkolnej) ale tak niestety jest ( lub będzie) w całej Polsce.
Ale dworzec jest piękny, a mam nadzieję że wraz z bazą KW (której kubatura już stoi) wróci też ruch do Rogoźna czy kiedyś do Bydgoszczy.
Źródło: FB Piotr Rachwalski