Od poniedziałku 22 czerwca Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu przyjmuje klientów na nowych zasadach związanych z przywróceniem bezpośredniej obsługi.
Ze względu na sytuację epidemiologiczną wprowadzone zostały niezbędne zasady bezpieczeństwa.
Po pierwsze apeluje się do klientów MOPS-u, aby w sprawach nie wymagających osobistej wizyty kontaktowali się z pracownikami telefonicznie. Korespondencję mogą wrzucać w kopercie do skrzynki podawczej obok wejścia do Ośrodka w godzinach pracy.
W każdej sprawie wymagającej bezpośredniego kontaktu z pracownikiem MOPS-u obowiązuje rejestracja telefoniczna, która prowadzona jest w dni robocze (w godz. 8:00 do 10:00) pod numerami telefonów:
świadczenia rodzinne i alimentacyjne: 607 077 275,
500+ i Dobry start: 603 203 097,
pomoc społeczna: 672 620 885,
dodatki mieszkaniowe: 672 680 993.
Rejestracja jest prowadzona na kolejnych 14 dni.
Osoby, które chcą ubiegać się na kolejny okres o zasiłek rodzinny, świadczenie z funduszu alimentacyjnego lub świadczenie „Dobry start”, muszą złożyć nowe wnioski. W formie elektronicznej można je składać od dnia 1 lipca (empatia.mpips.gov.pl/serwisy banków). Natomiast wnioski w formie papierowej można pobrać w ośrodku lub ze strony internetowej.
Złożenie wniosków w Ośrodku będzie możliwe od 3 sierpnia, po wcześniejszej, telefonicznej rejestracji. Warto również pamiętać, że termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń jest uzależniony od daty złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z dokumentami. W przypadku wątpliwości zawsze warto skonsultować się telefonicznie z pracownikami MOPS- u.
Planując wizytę w MOPS trzeba pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa: noszeniu maseczki lub przyłbicy, dezynfekcji rąk przy wejściu na teren Ośrodka, posiadaniu własnego długopisu oraz przestrzeganiu zasady, że przy stanowisku obsługi może przebywać tylko jedna osoba.
Źródło: wagrowiec.eu