POCIĄGI DO GOŁAŃCZY pojadą z prędkością 120 km/h! Rozpisano przetarg na PROJEKT REWITALIZACJI LINII

szynobus

Torowisko zostanie wyremontowane do samej granicy województwa wielkopolskiego.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na projekt rewitalizacji odcinka linii kolejowej 356 od Wągrowca przez Gołańcz aż do granicy z województwem kujawsko-pomorskim – poinformował dzisiaj branżowy portal Rynek Kolejowy (rynek-kolejowy.pl).

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa”. Samorząd województwa wielkopolskiego uzyska na zaprojektowanie tej przebudowy dofinansowanie ze środków unijnych.

Jak informuje Rynek Kolejowy, plan zakłada w niedalekiej przyszłości przywrócenie parametrów ruchu (120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych) na 27-kilometrowym odcinku linii od Wągrowca przez Gołańcz (gdzie obecnie kończą bieg pociągi pasażerskie Kolei Wielkopolskich) i dalej do granicy województwa.

Projektant ma przygotować linię dla nacisków 22,5 t na oś. Tory na stacjach mają mieć możliwość przyjęcia pociągów towarowych o długości do 600 metrów.

Jedyny kryterium w przetargu jest cena. Otwarcie ofert PLK zaplanowały na 18 stycznia 2021 roku.

Portal przypomina, że linia 356 na odcinku od Poznania do Wągrowca jest przykładem bardzo udanej rewitalizacji, która poskutkowała masowym powrotem pasażerów na kolej. Nie został jednak dotąd wyremontowany odcinek od Wągrowca do Gołańczy, na którym obecnie ruch pociągów odbywa się z maksymalną prędkością tylko 50 kilometrów na godzinę.

Jak zaznacza Rynek Kolejowy, dla powodzenia inwestycji bardzo ważny byłby też remont fragmentu linii, która przebiega przez województwo kujawsko-pomorskie. Umożliwiłby on kursowanie pociągów do samej Bydgoszczy.

Jej odbudowa nie została jednak zaplanowana przez sąsiedni region w ramach programu Kolej Plus, choć tamtejszy urząd marszałkowski wcześniej wyraził zainteresowanie jej odbudową w ramach RPO na następną perspektywę, po 2023 roku. W tym zakresie wciąż brakuje jednak szczegółów.

Województwo kujawsko-pomorskie ma obecnie duże problemy z realizacją rozkładu jazdy na istniejących już liniach.

Źródło: Rynek Kolejowy
Zdjęcie ilustracyjne OnW

Related posts

ALE IMPREZA: Fiksmatynta zez naszygo fyrtla, czyli gala rzeczy ciekawych

PCK zaprasza na uroczyste obchody swojego święta

Podziękowania dla wągrowieckich pracowników socjalnych [FOTO]