Rada Miasta Bydgoszczy wystosowała w tej sprawie apel do władz województwa kujawsko-pomorskiego.
– W czerwcu, podczas spotkania samorządowców w Kcyni wicemarszałek województwa zapowiedział ogłoszenie we wrześniu przetargu na dokumentacje przedprojektową dla włączenia Kcyni do sieci kolejowej i skomunikowania jej z Bydgoszczą. Rada Miasta Bydgoszczy pragnie poprzeć starania samorządów z powiatów nakielskiego i wągrowieckiego zabiegających o tę inwestycją, dlatego apelujemy o potraktowanie priorytetowo rewitalizacji linii kolejowych nr 356 i 281 – czytamy w stanowisku bydgoskich rajców
Dokument, który zawiera apel o pilną rewitalizację linii kolejowej w kierunku Wągrowca bydgoscy rajcy przyjęli w ubiegłym tygodniu.
W czerwcu władze województwa kujawsko-pomorskiego zapowiadały, że we wrześniu br. zostanie ogłoszony konkursu na opracowanie studium wykonalności wraz z dokumentacją projektową na tę trasę. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpić miało w październiku.
Niestety, te terminy nie zostały dochowane i konkurs nadal czeka na ogłoszenie.
Linia kolejowa nr 356 to stary szlak w kierunku Bydgoszczy przez Szubin, którym kursowały pociągi z Wągrowca przed likwidacją połączeń. Natomiast fragment linii 281 to połączenie z Kcyni do Nakła.
Bardzo prawdopodobne, że linia nie zostanie odtworzona w swoim kształcie sprzed lat. Dawną trasą pociągi mogą pojechać tylko do Kcyni, a tam zostać skierowane w stronę Nakła, szlakiem starej linii Gniezno-Chojnice (właśnie nr 281), którą również na tym fragmencie trzeba będzie wyremontować.
Natomiast z Nakła do Bydgoszczy pociągi mają jeździć już po istniejącej magistrali, łączącej stolicę kujawsko-pomorskiego z Piłą.
Ewentualna realizacja rewitalizacji może się zacząć najwcześniej w 2023 roku, ze środków z nowej unijnej perspektywy budżetowej.